Utolsó kommentek

  • Susan Copp: I have Mansfield. Great grandson of Csello. In Atlantic Canada, from California. He is a beauti... (2016.05.09. 18:51) Baliházi Cselló
  • én: Szép kutya csak az a baj hogy beteg lett és ma meghalt....:( (2008.07.21. 11:17) Naphegyi Lafaty Bojtor
  • Vukics Ferenc: Tisztelettel és szeretettel várunk a Kurultajra minden ősi fajtával foglalkozó tenyésztőt! A rend... (2008.05.26. 08:03) Kurultaj
  • Maglor: www.indavideo.hu/video/Ki_a_kiraly (2008.05.23. 08:34) Kérdések
  • nagyzs: No ez igen érdekes. Még saját magamra sem emlékeztem pontosan. Akkor megkövetem magam, mégse tőlem... (2008.05.23. 06:59) Kérdések
  • Utolsó 20

Mentett komondor

2008.03.14. 19:00 Baliházi komondor kennel

Állatvédők hívtak ma, hogy Sóskúton egy komondor beleeset egy kerti medencébe, segiteni kellene kimenteni.
Szegény árva, alig volt 20 kiló. Nem volt nehéz kiemelni  a medencéből, szinte igyekezett segíteni is. Érezte talán, h nem bántani akarjuk. Nagyon elhanyagolt állapotban volt, a Takács Tündi vállalta, h lenyírja. Állatvédőkhöz került, akik mondták, h valószínűleg osztrák örökbefogadója lesz.

A sors fintora, h amúgy egész jó kis kutya, sötét szemei vannal, hibátlan fogazata, és bűbáj természete.

47 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://balihazikomondor.blog.hu/api/trackback/id/tr70381169

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mobile dedicated slot 2018.12.16. 23:49:52

Diy build garbage storage shed - pboohil

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ju 2008.03.15. 01:46:42

Nem is csodálom,hogy nem volt ereje kimászni,ha csak 20kilós!(Sebes az orra?)Ki az az állat,aki így tartotta,és még csak nem is segített rajta,mikor bajba került?Nem írnál többet róla?

Julcsi 2008.03.15. 02:04:52

Bocs,megint én vagyok!Csak annyit még hogy javítsd már ki a címet:lefelejtettél egy 't'!

Baliházi komondor kennel 2008.03.15. 07:27:31

Remélem mindenre válaszoltam, nem bírtam köveni, annyi bejegyzést tettél.

Betyár 2008.03.15. 11:30:37

Nagyon nemes dolog segíteni,akár emberen,akár egy állaton.Minden elismerésem azoknak akik részt vettek a komondor mentésében.Viszont a kutya tartozik valahova.A gazdának nem nevezhető emberrel viszont szívesen elbeszélgetnék egy keveset.Szerintem simán meglehetne hurcolni állatkínzás miatt.De az a lényeg,hogy megmenekült.Remélem most már jó helye lessz.

Julcsi 2008.03.15. 21:43:39

Ja!Jól megdolgoztattalak,ugye?
De amit erről a kutyusról írtál az nem kielégítő!Kérjük a story-t!!(Szerintem más is kíváncsi...!)

Egyébként én szívbaj nélkül feljelenteném az illetőt!(Állítólag ezért van az a bizonyos törvényünk...A jogkövető magatartáshoz az is hozzátartozik,ha nem csak mi magunk tartjuk be,hanem másokkal is betartatjuk!)És a mentés utolsó fázisa is az,ha bejelentitek,ti,akik tanúi voltatok az esetnek!Remélhetőleg eltiltják azt a szemetet egy életre az állattartástól...!

Baliházi komondor kennel 2008.03.16. 07:06:18

Jó, én is feljelenteném, de kit?

Julcsi 2008.03.16. 23:46:08

Hát a telek tulajdonosát,aki otthagyta a kutyát!Vagy közterület volt?
Hol van most a kutya?Tünde kezelésbe vette már?

Baliházi komondor kennel 2008.03.17. 07:14:54

Már bocsánat, de a telek tulajdonosa hívota az állatvédőket.
Miért kéne Őt feljelenteni. Mert bement hozzá egy kutya?
Hát ez nem hiszem, h megállna egy pert. Inkább meg kell köszönni neki, h tudta kihez forduljon. Nem?

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.17. 13:09:20

Szia Zsolt,

most nézem, hogy a leírásodban szereplő komondort kuvaszként hirdetik mindenhol a neten. Szegény új tulajdonos, hogy meg fog lepődni, ha megnő a kuvasza szőre. :)

Orsi

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.17. 14:59:32

a netboard-on több fórumon (S.O.S. Segítséget kérünk!). Persze lehet, hogy 2 kutya esett Sóskúton a medencébe, de nem hiszem. főleg, hogy a hirdetett "kuvasz" nem is kuvasz pofájú.

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.17. 15:10:38

Te láttad a kutyát közelről, mit tudsz róla elmondani? szerinted más kutyával összetehető? nagyon félős volt?

csak, ha már hirdetik, akkor lehet nem annyira biztos az az osztrák gazdi, így megpróbálnám én is. Mivel Cidri más állatokkal is jól kijön, így több gazdajelöltem is van rá. Ha ez a kutya is hasonló temperamentumú, akkor talán el tudom sütni valamelyik jelöltnek... :)

Baliházi komondor kennel 2008.03.17. 15:49:09

Jó idegzetű kutyának tűnt. És nyogodt, békés természetű.
Komondornak néztem, de kan létére alig 25 kg, és talán olyan 60 centi magas.
Ezért gondolom, lehet benne más. A feje sem volt kimondottan komis fej. De a szőre az komondor szőr.

Baliházi komondor kennel 2008.03.17. 15:54:19

Megnéztem, ez az a kutya.
De sztem nem kuvasz. Vagy nagyon messze van benne a kuvasz.

Julcsi 2008.03.17. 21:01:41

Szia!
Meg ne harapj már! :)
Honnan tudjam,hogy nem a saját telkén esett bele az a szerencsétlen a medencébe,és hogy ki jelentette be,ha NEM ÍRTAD MEG a sztorit??
Egyébként úgy néz ki,hogy lemegyek az ajkai gyepmesteri telepre azért a kutyáért.A sóskútival ellentétben az nagyon is jó egészségi állapotnak örvend,"csak" mentálisan van ki...Ma beszéltem az ottani állatvédőkkel.

Baliházi komondor kennel 2008.03.17. 21:46:42

Julcsi, nem harapok.
Örülök, ha tudsz segíteni annak a kutyának, de mit szándékszól tenni? Haza viszed?
Nem lesz gond?

Julcsi 2008.03.17. 23:32:55

De lehet...!:)
Puhítom az ősöket...
Először is megnézem,mert a nő szerint totál depressziós,ami nem agresszióban nyilvánul meg,hanem,hogy azóta sem jön ki a kennelből(de barátságos:meg lehet simizni).Ha mégis ki lehet csalogatni,és úgy néz ki,hogy eljönne velem,akkor elhozom(kérdés,hogy hajlandó-e ha nem is vonatra,de legalább buszra fölszállni),ha nem,akkor még marad egy ideig.(A nő szerint még nem alkalmas örökbefogadásra,de azt is elmondta,hogy csak du.4után tudnak ott lenni néhány órát,tehát lehet,hogy azért nem oldódik föl mert ez a foglalkozás kevés...)
Mivel kanról van szó,szerintem a Bundi majd kiugrik a bőréből örömében,ha meglátja!Egészen addig,míg eszébe jut,hogy féltékeny is lehetne...:)De megfelelő pedagógiával megelőzhető a dolog szerintem...:)
Ha mégsem menne a dolog hosszútávon,az ajkaiak ideiglenes elhelyezésnek is örülnének.Én pedig többeknek tudnám ajánlani,akik nagyon szeretnének,de biztosan nem fizetnének kölyökért.

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.18. 10:36:24

Sziasztok!

Zsolt, tegnap beszéltem az ideiglenes befogadóval és ő azt mondta, hogy van már gazdája a kutyának. Egy hölgy keresi Inárcsról elveszett kutyáját és ezért ment egyből oda megnézni ezt a komondort. Sajnos nem az ő kutyája, de annyira beleszeretett, hogy elviszi ő. :))

Julcsi,
nagyon jó lenne, ha tényleg el tudnád hozni azt az ajkai kutyát, de biztosan nem lesz gond otthon? úgy értem a másik kutyáddal. mi is azért nem tudtuk elhozni, mert Hajdú így is minden mentett kutyát magaalágyűr. Bántani nem bántja őket, mert a mentettek szukák és megadják magukat, de egy kemény kannal már nem mernénk próbálkozni. :(

HA segíteni kell a hirdetésében, akkor szól, szívesen segítek!

ui: Cidri-re annyi jelentkező lett, hogy "előjegyzést" kellett felvennem szuka komondorra. :)

Julcsi 2008.03.18. 22:54:05

Szia Bolda!
Nem hinném,hogy Bundival gond lenne.Imádja a fiúkat! :)Egyedül attól félek,hogy nincs kennelünk,és mi lesz tüzeléskor??Nyár közepén esedékes a köv.,és bár úgy tűnik,már nem nagyon vonzza a fiúkat,azért 8évesen már veszélyes lenne elletni...

HA VALAKI TUDNA VALAHOL ESETLEG ELADÓ "LAPRA SZERELT" HASZNÁLT KENNELT NEM TÚL DRÁGÁN,VAGY VALAMI MÁS ÜGYES ÉS GYORS MEGOLDÁST...Szerintem betonozni nem fogunk,de egy összerakhatót apukám is hajlandó lenne összeszerelni...(Egyébre sajnos nem lesz rávehető...az ácsmunkák nem érdeklik,csak a gőzgépek...:(

Írj még légyszíves valamit Cidriről!Mennyit tudsz az előéletéről és kihez adod?
Az ajkai nő azt mesélte:erre a kanra is lett volna már két jelentkező,de nem érezte őket alkalmasnak,többek közt,mert mindketten pulinak nézték...Képzeld el,mi lenne,ha egy ilyenhez kerül,és rájönnek,hogy se viselkedésre,se külsőre nem az...!Újra utcára tennék...(Bár a nő szerint a gyepmester gyanús,hogy hazudott,és háztól hozta -túl jó húsban van...De akkor se szerethették...)

nagylali 2008.03.19. 07:03:33

Csajok!
Biztos az a legjobb megoldás hogy hazacipeltek minden "kidobott" komondort? Én látom hogy jót akartok, de szerintem nem a megfelelő megoldást választjátok. Egy idő után lesz egy tucat kutyátok, akikkel foglalkozni kell, etetni kell, oltani kell... Inkább próbáljatok nekik gazdát szerezni. Julcsi, hogy ketrecügyben képben legyél, egyik haverom most épít egy 8X5 métereset, csak az anyag 67 ezer Ft-ba került...

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.19. 09:32:58

Cidri előéletéről nem nagyon tudok semmit és a viselkedése alapján nem is akarom tudni, hogy mit tettek vele. A nevét is tőlem kapta a viselkedése alapján. Annyit lehetett megtudni a gyepmestertől, hogy nem kell megkeresni az eredeti gazdáját, vagyis valszeg leadott kutya.

Nagyon félős volt, már úgy ahogy feloldódott, de Hajdútól tart, őt kerüli. Bolda pedig hiába játszana vele...

Nagyon sovány volt és a szőre is el volt hanyagolva, de nem annyira mint a sóskúti mentett kutyáé. Így aztán nem is nagyon vágtam le a szőrét, de ha jön a meleg, akkor azért célszerű lenne, mert kicsit hülyén néz ki, hogy van ahonnan leszakadtak a fürtök és ezért rövid a szőre, miközben a hátán hosszabb tincsek vannak. Szóval egyenlőre csak feltéptem, felvágtam az összeállt tincseket.
3. hete van nálunk és most már látszik rajta,hogy kezd felszedni néhány kilót, de azért még mindig nagyon soványka.

Az örökbefogadóval eddig nem én beszéltem, de a héten biztos felveszem vele a kapcsolatot. Annyit tudok róla, hogy tanyára viszi a kutyát, ahol lovak is vannak ill. kisebb mentett kutyák.

nagylali, honnan szűrted le, hogy hogy a mentett kutyákat meg akarjuk tartani?
természetesen nem volt szándékunkban megtartani Cidrit, mikor elhoztuk a sintértől. Persze minden ilyen esetben benne van a pakliban, hogy az ember nyakán marad, de azért az ritka. Ha minden mentett kutyát megtartottunk volna, akkor most nem 2 kutyánk lenne, hanem 9! :)

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.19. 09:38:41

Bocsánat, egy kicsit hosszúra sikeredett az előző hsz. :)

a kennel ára sajnos tényleg nagyon húzós. :) mién is 75 ezerbe került sajnos. :( ahogy utánajártam, számoltam stb. rájöttem, hogy ez csak akkor lenne olcsóbb, ha sorkennelt épít az ember és utána visszaosztja az egyes kenelek árát...

Julcsi, ha a tüzelés miatt aggódsz, akkor legegyszerűbb, ha a kant ivartalanítod. Így biztosan nem lesz nem kívánt szaporulata.

Julcsi 2008.03.19. 21:42:38

Szia Lali!
Most sajnos úgy néz ki,hogy tényleg inkább gazdát kéne keresni neki!Van egy csomó ismerős a környéken is(azokon az útvonalakon,ahol sétálni szoktunk),aki a Bundi látványa alapján szíves örömest lenne komondor tulajdonos! :)(Egyesek kuvaszos múlttal is rendelkeznek!)

Személy szerint nagyon ledöbbentem néhány éve,mikor rájöttem,hogy nem létezik"komondormentő-szolgálat",pedig Érden is több kutya éldegél disznóknál!(Az egyik esetben annyit tudtam tenni,hogy bedobtam egy szívhezszóló levelet...de süket fülekre talált...)Anno azt gondoltam,hogy akinél sok kutya van(tenyésztők!),annak nem nagy gond néhány hétre befogadni egy menhelyit,SŐT:a kapcsolatai miatt KÖNNYEBBEN TALÁLHAT GAZDÁT IS!!Ma már nem vagyok ilyen naiv,konkrét esetből tudom,hogy "fölösleges" jószág ált.nincs tenyésztőnél...
PEDIG nem kéne a tkv.nélküli,jelöletlen kutyákon így "átlépni",mert:
1.ők is öregbíthetik a fajta jó hírnevét!!Ha valaki nem tudja egy-két havi fizetését odaadni egy kutyáért,attól még el tudja tartani!(Erről Zsolttal már sokat vitatkoztunk!:))És lehet,hogy a köv.-re már összegyűjti...!
Azt hiszem a tenyésztők azt hiszik:a saját zsebük ellen dolgoznak egy ilyen közvetítéssel,pedig HOSSZÚ TÁVON BIZTOSAN NEM!
2.honnan lehet azt tudni,hogy mikor lesz szükség ezekre az állatokra,vagy utódaikra a jövőben,HA A GÉNKÉSZLET BESZŰKÜL???!!Nem tudhatjuk előre,hogy mikor lesz újra"B"tkv.!!
3.MINDENKI GONDOLJON BELE:nem örülne-e,ha egy általa teny. kutya jelöletlen kölyke,vagy a saját elveszett kutyája megnyugtató körülmények közé kerülne...így több az esélye annak is,hogy az er. gazdához visszajut...(Az almádi kutya jelöletlen volt,-nem is értem hogyan???-,és tudtommal még nem került meg...)
4.az emberségességről nem is szólva...Ha a sajátunkat szeretjük...az a menhelyi majdnem ugyanolyan!
Ha valaha tenyészteni fogok,én ezeket a szempontokat tartom majd szem előtt...
(Gondolom most a tenyésztők meg fognak kövezni!:))

Tudok a borsos kennel árakról,annak idején(7-8éve)már 160ezer ft körül volt(ezért döntöttünk a lánc mellett-kritikus időszakban;olyankor jól elvan a teraszon:)).Azért kérdeztem a használt kennel lehetőségét...

Julcsi 2008.03.19. 22:09:47

Szia Bolda!
Elismerésem azért,amit csináltok!!Nagyon úgy néz ki,hogy úttörő vagy ebben...Ha én is egyedül dönthetnék...!
Szomorú,hogy a Cidri játszani is fél...Erről a kanról is azt mondta az állatvédő hölgy,hogy nem alkalmas házőrzésre hasonló okból...szerintem azért ez változhat(hallottam már sztorit...),hiszen külsőre is ápoltabb talán.Valószínűleg csak meg van zavarodva...
Cidrit május előtt tényleg nem kéne megnyírni.Biztos,hogy rendes hely az a tanya?(Sokszor pont ott szokták láncra verni életfogytiglan...pl.a Sóskúti Lovas Klub területén-pedig marha elegáns hely...!)Le fogjátok ellenőrizni?És mi van ha házőrzőnek kell,de már nem képes ellátni a feladatot?
Hosszú távon nekünk is az kéne;ezért is nem megoldás kiheréltetni(talán lányoknál az eredmény kevésbé"végzetes"!)!

Zsolt!Bocs a hosszú billentyűzet koptatásért!Ha baj,akkor egy-két nap múlva kitörölheted!:)(vagy nem t'om,hogy szoktátok...)

Baliházi komondor kennel 2008.03.20. 07:46:33

Nem próbléma.
Élvezettel olvasgatom, és örülök, h a blogom ilyen érzelmeket kavar fel.
Na meg, h szép lassan, de egyre emelkedik a nézetsége.
Már szépen beállt 50 felettire.
Bár nem gondoltam volna, h pont ez a bejegyzésem vonz majd ennyi érdeklődőt.

nagylali 2008.03.20. 07:50:53

Julcsi!
Egy tenyészetbe idegen jószágot bevinni öngyilkosság. (Én még az új halakat is különtartom egy ideig) Egyrészt bevihetsz vele bármilyen betegséget, másrészt pláne egy kankutyával történhet "baleset", példa rá néhány felülbélyegzett alom mikor a kiengedett még fiatal nem minősített kan, elkapta valamelyik tüzelő szukát, és "kedvét lelte benne". Szóval nem elsősorban anyagi okok miatt zárkóznak el szerintem. Butaságot beszélsz, hogy ha nem tuidja egy-kéthavi fizetését odaadni, akkor el tudja tartani. Egy havi magyar átlagfizetésért már elég türhető kutyát tudsz venni. (ez magyarországon 2007-ben 112.000 Ft netto KSH adat) Ennél kevesebbért is van komondor, és többért is. Ez csak egy kis tétel, igaz egyszere kell kiadni. Ha a legocskább tápot veszed, az is legalább 4.000 Ft/hó, ha hússal eteted az napi 200-300 Ft. Szóval élete során a beszerzési ár sokszorosát rá kell költeni az ebre, akkor segíteni kéne a fajta fönmaradását azzal, hogy tenyésztőtől veszünk jószágot. Ha mindannyian akik csak tartjuk a komondort megvennénk ezeket az ismeretlen eredetű 10-15 ezer forintos komondoroka, akkor a tenyésztés összeomlana. Mert mondhatnak nagy szavakat a tenyésztők, mégiscsak azért tenyésztenek hogy eladják az általuk produkált terméket. Aztán aki jobbat produkál könnyebben és többet ad el. Engem a fórumon támadtak hogy milyen alapon állítok föl sorrendet a tenyészetek között. Nos azon az alapon hogy én vagyok a vevő! Igaz csak 8-10 évente (remélhetőleg), de van ilyen ember évente 3-400. Persze azt én se tartanám etikusnak, ha a tenyésztők tennék közzé a saját szubjektív sorrendjüket, de a vevők ezt megtehetik, mert végső soron mi tesszük lehetővé hogy a tenyésztők dolgozhassanak.
Komondormentő szolgálat... lehet hogy kellene ilyen, én nem tudom. De ha megnézed a Jézus Krisztus szuperszárt, a leprás jelenetben énekli ezt, mikor azt akarják hogy gyógyítsa meg őket
"Túl sokan vagytok"

Baliházi komondor kennel 2008.03.20. 08:49:29

Lali
Tök igazad van, és én nekem is sok emberrel volt már emiatt nézeteltérésem.
Végső soron a tenyésztők nem csak, hogy a produktum eladásából tartják fent az állományukat, esetleg még saját magukat is, hanem a komondor mint fajta léte függ azon, hogy mennyit ér. És jelenleg kötéltáncon járunk, mert míg, néhány különlegesnek mondott külföldi fajtát jóval többért lehet eladni, addig a komondornak, a saját hazájába, igen mérsékelt értéke van.
Nem biztos, hogy a közeljövőben nem fog több, eddig igen jó produktumot felmutató tenyészet elsorvadni, míg nem lépnek helyükbe mások. A nagy tenyészetek ideje lassan le fog járni, mert olyan gondokkal kell megküzdeni, melyeket egyre kevesebben tudnak vállalni.
Helyükbe meg nem lépnek az 1, 2 kutyások, tömegével.
A kutya tenyésztés nem csak anyagi, de egyéb áldozatokkal is jár.
Aki hosszútávon csak teszi bele a pénzt, és az idejét áldozza rá, az előbb-utóbb elhal benne, ha nincs megfelelően kompenzálva.
Vagy a minőségen veszít, és azt adja fel, tömegtermelésbe kezd, vagy anyagilag fog padlót.
Aki pedig olcsó komondort gyárt, az tulajdonképpen a fajtának tesz alá egy lapáttal, méghozzá nagy lapáttal.
Meggyőződésem, hogy több kárt okozva ezzel, mint a fekete komondor léte. Mert az nem jelent konkurenciát, vagy nem többet, mint más fajták, viszonylag kevés egyedet termelnek tk, nélküli fehérekhez képest. A tk. nélküli komondorok többsége olyan, hogy nem is érdemes bevonni, még akkor sem ha végveszély lenne. Ezzel a sóskúton talált kutyával sem lenne érdemes kezdeni, ha olyan helyzet állna elő, mint a háború után.
Csak részben igaz, hogy az állomány alapját ezek a kutyák adják, és szükség van rájuk. Nem, jelenleg nem erre van szükség, ez egy visszalépés lenne a mostani helyzetben.
Ez a korlátolt gondolkodású emberek mentsége arra, amit ésszel nem képesek belátni.
Struccpolitika.
Sztem, de lehet én is korlátolt vagyok, csak a korlát másik oldalán állok.

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.20. 09:29:15

Julcsi,
nem értek egyet azzal, hogy a kan attól kevésbé lenne jó házörző, mert ivartalanított. ez egy baromság! olyannyira, hogy ha egy kant már nem fiatalon ivartalanítanak, akkor még a tulajdonságai sem annyira változnak. pl, ha egy kan kutya meg akar verni minden más kant, akkor ez ivartalanítás után sem fog változni.
Az ilyen mentett kutyákat kizárólag ivartalanítva, vagy ivartalanítási kötelezettséggel szabad örökbeadni. Ezzel ugyanis elvághatjuk a további szaporulat lehetőségét és így a tenyésztőknek sem lehet ellenére.

Lali,
ezt a túl sokan vagytok dolgot nem értem. szerencsére egyenlőre nem sok komondor van sintértelepeken, menhelyeken és ált. hamar gazdára is lelnek, mert jó fajta. Nem divatkutya, így nincs agyontenyésztve, nincs minden 2. háznál, így nincs sok kóbor sem. Az előbb már írtam, hogy ha ivartalaníva adja az ember örökbe, akkor nem lenne a tenyésztőknek ebből hátránya.

Mindent egybevéve szerintem igenis kellene, hogy legyen fajtamentés, mert ez is hozzá kéne, hogy tartozzon a fajtatenyésztéshez! a lelenc kutyákat pedig mindenképpen ivartalanítani kell! ezzel nem okozunk kárt sem a kutyában, sem a fajtatenyésztésben. És abban Julcsinak igaza van, hogy egy tenyésztőhöz több telefon és érdeklődő fut be, akár olyan is, akinek nem kölyök, tk-s kutya kell. akinek pl tetszik a fajta, de inkább örökbefogadna egy szerencsétlent... (persze az lehet, hogy nem egy tenyésztőt hív fel. de ha lenne fajtamentés, akkor az ilyenek is tudnának hova menni)

nagylali 2008.03.20. 11:31:47

Bolda
Ha valaki odáig eljut, hogy fölhív egy tenyésztőt, az már nem fog egy "kobór" kutyát örökbe fogadni. Azért hívta föl a tenyésztőt mert "igazit" akar. És ki az a hülye, aki elkezdi mondani neki: nálam egy kölyök X ezer Ft, de itt a sintértelepen ingyen is van kutya. Nem a tenyésztő kivisz a kutyák közé, megmutatja a kicsiket, a szülőket, mesél 1-2-3-4 félórát, és azt veszed észre hogy neked valamelyik fehér gombolyag mindenáron kell.
-túl sokan vagytok-
persze komondor nem sok van, de kutya rengeteg, és egy nem komondoros állatvédőnek, -már magát a szót se szeretem- csak kutyák vannak

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.20. 14:42:32

Lali,
abban igazad van, hogy többnyire aki tenyésztőhöz megy, az nem kóbor kutyát akar. De egyáltalán nem biztos, hogy rögtön kutyát akar. Elmegy a tenyésztőhöz és megnézi a kutyákat, kikérdezi a fajtajellemzőket ésetleg árról érdeklődik, aztán hazamegy gondolkodni.
Nem azt mondom, hogy tenyésztőtől akar valaki kóbor kutyát, de aki "komondort" szeretne otthonra, de nem kölyköt és nem tk-eset, akkor az kihez menjen?

Én pl nem tartom jónak, hogy tenyésztők tk nélkül adnak el kutyákat olcsóért! (na ezzel lehet, hogy megáshatom a sírom) A tenyésztő tk-vel adjon kutyát, még akkor is, ha a vevő nem akarja kiállításra vinni vagy tenyészteni az ebet.
Onnantól kezdve, hogy egy kutyának nincs tk-e, honnan lehet tudni, hogy fajtatiszta-e? Akkor pedig akár egy mentett kutya is lehet ingyér. (ami persze sosincs ingyen, csak sokkal olcsóbb)Aki pedig minőséget akar venni, az ki fogja fizetni az árát.

nagylali 2008.03.20. 15:17:13

szerencséd hogy ezt a témát nem a fórumon vitattuk meg, mert akkor már te is persona non grata lennél... de ne reménykedj itt is olvasták:)

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.20. 15:41:52

nagyon jól tudom, hogy amit nyilvánosan kiírok, azt már elolvashatja. vállalom! amíg csak kapott kutyáim voltak, addig engem sem érdekelt a tk, de addig tenyésztővel sem beszéltem...
amióta Boldáék vannak, azóta nézegetem a felmenőket, keresem őket a neten stb. Sőt, ha látom, hogy Bordás Béla kutyája valahol nyer, egy kicsit én is büszke vagyok az eredményre, pedig semmi közöm hozzá, csak abból a tenyészetből van nekem is a kutyám. :)

nagylali 2008.03.20. 17:42:55

akkor sokszor lehetsz büszke... itt a szomszéd utcában is van egy jászkiséri kutya, a haverom jó sokáig várt rá. az alomtestvére már volt hpj-s. De a zsolt nem viszi kiállításra, itthonira benevezte, aztán kijött kutya nélkül

Julcsi 2008.03.21. 01:10:35

Lali!
Én sem arra gondoltam,hogy a menhelyit eressze össze a t.az újszülöttekkel!(Tudtommal egyébként látja-sőt oltja-őket állatdoki.)A hölgy azt is mondta,hogy 2hétig karanténban vannak,el sem lehet vinni addig!Ezt otthon is el lehet játszani újra,ha vk.úgy gondolja,hogy nem biztosíték!A tüzelő szukát pedig normális ember elzárja(még én is!),és naponta sokszor ránéz!Nem hinném,hogy a fentiekre nincs egy tenyészet berendezkedve!
Én arra gondoltam,ha vk.EGYSZERRE nem tud kiadni egyhavi fizut!Még ha minimálbért keres(/fő),akkor is el tud tartani EGY kutyát!(Évi6000,-oltásra+féreghajtás-szükség szerint+kaja:5-6000/hó - ha egészséges!És ha az első kettő megvolt,akkor nem lehet különösebb baja ,ha még vigyázunk is rá - kivéve,h.elüti az autó,-de akkor nem vigyáztunk-;v. genetikailag!)Kétségtelen,hogy szinte bármilyen vételár többszöröse rá lesz költve később!
Én nem hiszem,hogy vk.szándékosan tenyészti két tk.nélküli kutyáját!Inkább becsúszik egy-egy alom.DE: bárkitől kikerülhet jó minőségű tk.-s állat,aki olyan kézbe jut,ahol hagyják szaporodni egy másik fajtájabelivel(esetleg tkv.-el),aztán a kölyköket sz.lap nélkül adják tovább!Hát mennyivel rosszabb az ilyen kölyök annál,akinek van - leszámítva,h.nem túlzottan tudatos párosítás eredménye?!(P.Jogar is felülbélyegzett alomból való(korhatár alatti párosítás)...!Kvázi őt nem"tenyésztették"!!:)) /Némely tenyésztő se nagyon nézi,kivel-mivel fedeztet,főképp,ha kizárólag ebből él...!Lényeg,hogy változatos"vérvonalak"legyenek megtalálhatók nála...!Pedig az alkalmi fedezőkannak SZEMbetűnő volt a hibája...!-Zsolt tudja kiről van szó./
Az olcsó tk-s kiskutyára az átlagember könnyebben megy,főleg,ha vk.TÉNYLEG csak házőrzésre akarja(más kérdés,hogy lehet,később ráfizetős lesz és megbánja...)Gondolom mindenki hallott már háborgó tenyésztőt:h.hány embert érdekel ELŐSZÖR a k.ÁRA!(Annyiban érthető is,amennyiben az lesz az első fajtatiszta ebe,és fogalma sincs a vérvonalakról,a lehetséges szülőkről,tenyészpárokról.Így nem tud okos,"szakmainak tűnő"kérdéseket föltenni,akkor meg mit kérdezzen?!(Azt úgyis tudja majdnem mindenki,hogy"működik"egy kutya.Már csak az árára lesz kíváncsi.Aztán,ha a tel.-on megkeresett tenyésztőnél dönt,személyesen biztosan kérdez majd a tartási feltételekről is.)Emlékezzünk vissza:mi hogyan mentünk az elsőért!Nem mindenki olyan akkurátus,hogy előtte évekig tanulmányozza a fajta hazai,jelenkori állapotát!Lehet,hogy ideje sincs rá,és különben is csak egy adott fajtájú,tkv-s,egészséges házőrzőt szeretne!Akinek ennél komolyabb tervei vannak,és érdeklődik,az biztosan kimegy előtte kiállításra,elmegy több tenyésztőhöz,nem csak a fajta történetét,spec.tulajdonságait,igényeit tanulmányozza!)Tehát:csak kevesen szánnak rá kapásból nagyobb összeget,ha olcsóbb is van.(De olyan többedszerre vásárló is van,aki nem tanult az előzőekből...)
MÁSRÉSZT:egy kevésbé"minőségi"alomban is születhet kiemelkedő(és egészséges)egyed!>Bácskai János bácsi emlegeti mindig Kincsemet,aki"balesetből"született!
Mint már írtam:a menhelyre kerülők BÁRHONNAN JÖHETNEK,nem törvényszerű,és nem adható írásba egy tenyésztett sorsa sem!(Ld.az ellógott jelöletlen almádi kutyát(!)Lehet,h. valahonnan szerezte az illető,és tenyésztésbe akarta vonni,az is lehet,hogy saját volt...ki tudja!De nyilván nem véletlenül élt nála!!Mindenesetre jó példa,és tudtommal nem az egyetlen...)
Tehát:ha kétségbe vonjuk a menhelyiek kérdését,vagy csak rezignáltan állunk hozzá,akkor nem szeretjük igazán a fajtát,sőt a KUTYÁT sem!Én elsősorban a belső értékei miatt tisztelem és szeretem a komondort,és csak másod sorban a külseje miatt,a belső tulajdonságai pedig még a keverékeiben is ott vannak,nemhogy a fajtatiszta jelöletlenekben,tehát őket is szeretném jó kezekben tudni.Aki ezt nem vallja,az kertitörpe-kutyákat tenyészthet(v.tarthat),kizárólag küllemre,NEM komondort...
(Nem sokat tudok a J.K.szupersztár keletkezéséről,de amit eddig hallottam belőle,az nem mindig tükrözi a kereszténység alaptételeit...)

Ju 2008.03.21. 02:04:34

Zsolt!
Nem éltünk még át olyan összeomlást,amilyen a háború alatt és után volt,úgyhogy ne jelents ki könnyen ilyeneket!Gondolj bele,hogy örülhettek a Francia Forradalom után,mikor találtak egy-két Porcelán kopót(v.más"arisztokrata"fajtát),akik vissza akarták őket tenyészteni!V.az Ír farkas,amiből egy sem maradt?(Sőt ott eltelt majd'100év-ha jól tudom-de 50biztos,tehát nem is lehettek biztosak benne,h.minden porcikájában ugyanolyan lett(a leírások,festmények lehet,h. nem elegendőek)!Az a skót kapitány csak annak örülhetett,ha egy-két fajtára HASONLÍTÓ egyedet talált...Nem beszélve az Erdélyi kopóról,vagy a Magyar agárról! Az Erdélyi kopósok,úgy tudom,ma is járnak kuncsorogni a fajta szűkebb hazájába,sokszor nem is magyar,hanem román tenyésztőhöz tenyészkanért!(Egy éve az internetes nyilvántartásban össz.3 szerepelt!!)Ők tudják,mi az,mikor beszűkül egy fajta!A Magyar agárból pedig TÉNYLEG csak 2-3 tiszta egyed maradt,mikor észbe kaptak!(TERMÉSZETESEN PAPÍROK NÉLKÜL!)A'60-as években derült ki,mikor a"Mit csinált felséged3-5-ig"c.filmet forgatták,h. nem tudnak hozzá agarat szerezni!(Aztán egyet találtak egy szabolcsi(?)cigány családnál,akik alig akarták odaadni,mert ő látta el őket hússal!)Ezért elég nevetséges lett a film eleje,mikor asszem 2vizsla lohol a nyúl után...
Mit tennél,ha ma a komondor is ilyen helyzetben volna??
A sóskúti kutyával kapcs.elsősorban az volt a kifogásod,h.túl kicsi.Gondolom emlékszel azokra a képekre,amiket beküldtem a Magazinhoz:a Pálóczi-Horváth András által az '50-es években Szentkirályon talált 60-65centis kom.csontvázról!Az egy 11-12.sz.-i kutya volt!Nyilván nem volt praktikus,és főleg nem volt szükség ennél nagyobb kutyákra!(Viszont hatalmas fogai vannak!:))
Tehát mivel kezdenél,ha nem a sóskúti(és hozzá hasonló)kutyákkal,ha TÉNYLEG nem lenne más?
Ma nagyon jól mutatnak a nagy marmagasságú kutyák,de tudjuk,hogy ez milyen"torzulásokkal"járhat(nem lesz a K.többé nagytestű kutya,hanem egy magas vékony agár)!Egy-két éve szó volt már a felső határ kikötésérők a standard-ben(nem tudom azóta történt-e vm....)

Julcsi 2008.03.21. 03:44:34

Bolda!
Nekem sose volt ivartalanított kutyám,de a már emlegetett Bácskai János bácsi mondta:az olyan,mint egy eunuch...Nem képes férfiasan viselkedni.(Persze lehet,hogy számít,mikor lett műtve,de te is azt írod,hogy változik a viselkedése-és nem csak abban,hogy nem rohan el többé a tüzelő szukák után...)Másoktól is ezt hallottam.
Egyébként nem szeretem a fajtársaival agresszív kutyákat.(Bundi alapból barátkozik,csak akkor mordul oda,ha nem kapja meg a kellő tiszteletet a másiktól,ami a méretének és korának szól!)Eddig vele kapcsolatban sem voltak gondok,kis odafigyeléssel.(Na jó!Az alatt a két hét alatt az első években nem aludtam sokat+lánc+Deofil)
Remélhetőleg jelölt kutyát nem ivartalanítanak a menhelyek...Ki tudja kié...esetleg "hiánytalanul" szeretné visszakapni...
Szóval a kutyáid a Béla bácsitól vannak?már akartam kérdezni...

Kezdésnek-ismerkedésnek a fajtával-talált kutya is jó,és ezzel a szerencsétlen is jól jár.Vagy inkább puffantsunk le minden menhelyit,Lali?Valamilyen megoldás nekik is kell.Mindig lesznek gazdátlan kutyák a kontinensen(mint ahogy a veszettséget sem lehet teljesen kiszorítani-csak a Szigetországban).Nyilván az lenne az ideális,ha a keverékek,korcsok ivartalanítva lennének,és gazdánál - mint Svédországban,de szerintem ez nem csak életszínvonal kérdése,hanem az éghajlaté is(mint ahogy az emberi népesség-népsűrűség is kicsi ott).

Bolda!Én sem a tkv.ellen foglalok állást;fajtatiszta kutyánál csináltasson az is,akinél"véletlenül" lett alom,de REÁLISAN mindig lesz,aki nem akar majd erre költeni!
Azért kicsi az esélye,h.egy kutyában más is van,ha tenyésztő sem látja a konkrét eltérést,aki pedig sokat látott!/A sóskúti kutya szerintem vitán felül áll,h. kom.,még"pucéran"is!Egy testrésze sincs ami kuvaszos lenne-az átjönne,akár több generáció távlatából(Tündénél járt már ilyen kutya,és megmondta-Zsolt tudja a story-t).Az hogy kicsi,legfeljebb azt bizonyítja,h.többedíziglen term. szaporulatból származik.Hogy keskeny a háta,az a régóta tartó koplalástól lehet(gondoljatok bele:milyen lenne a ti kutyá(i)tok)...a feje(főleg a pofája)meg teljesen olyan mint a Bundié,mikor megkopasztom:))!Nem is értem,hogy kerülhetett föl kuvaszos oldalra?!Ezek szerint még mindig van,aki a két fajtát összetéveszti,és egyiket sem ismeri!:( /

Zsolt!
Azért abban lehet vm.(és nem csak savanyú a szőlő),h. a keverékek biztosabb idegrendszerrel,és ált.egészséggel rendelkeznek.Ezért kéne minél több (egészséges)vérvonal...Ha egy kutya szülei tkv.-k,de őt magát nem regisztrálták,akkor ezzel ne legyen megpecsételve a sorsa,ne kerüljön ki a tenyésztésből,és a tiszta utódai kaphassanak"B"-t!A magyar agárnál még van:saját szememmel láttam Isaszegen,mikor elbírálták,talán még igazolás sem kellett a származásáról.CSAK KÜLLEM ALAPJÁN!

"persona non grata"
Ja,mikor a legtöbben tenyésztővé válnak,képtelenek többé a nem tenyésztő fejével gondolkodni...csak a magukét fújják kórusban!/Attól kezdve CSAK tkv-s kutya létezik,más nem-a többit levegőnek nézik;sőt más háziállatok sincsenek(Lali már most igy gondolkozik,pedig állítólag nem akar tenyészteni:)) - soha nem felejtem el az egyiküknél látott félszemű macskát,amelyiknek a szemgödréből csöpögött a genny.../

nagylali 2008.03.21. 07:08:47

"Berceli papa, Bácskai bácsi, Béla bácsi" de furcsa őket olvasnom:) Nekem teljesen fiataloknak tünnek, főleg ha belegondolok mikor megismertem őket alig voltak idősebbek mint most én...

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.21. 08:57:11

Na jó nagy vitába keveredtünk- ami persze nem baj, sőt!

Nekem bárki, bármit mondhat én akkor is ivartalnításpárti maradok. Amelyik kutyát nem akarjuk tenyészteni azt ivartalanítsuk. Ez sokkal egyszerűbb, mint a leendő gazdára bízni a dolgot. Nagyon sokan nem is értik, hogy mennyire fontos lehet ez és ezért lehetnek nemkívánt almok. Ne legyenek! Ha minden keverék ill. bizonytalan eredetű fajtatiszta kinézetű ebet ivartalanítanának, akkor nem lenne ennyi kóbor kutya!

Engem senki nem tudna meggyőzni arról, hogy egy ivartalanított kan nem lenne ettől jó házörző!
Sajnos nagyon sokan még ma is azt hiszik pl. hogy egy szukának először ellenie kell és csak utána lehet ivartalanítani. És nem csak ez a tévhit van.

Pont ilyen tévhit,hogy a komondor, ha felnő, akkor bevadul és megtámadja a saját gazdáját is. Tudjátok, hogy én ezt hányszor és hány embertől hallottam? Én ezeken csak nevetek, de sírni kéne.
Azt tudjátok, hogy 10 emberből max 1 tudja elsorolni a 9 magyar kutyafajtát? És persze nagyon sokan keverik a kuvaszt a komondorral. :(

Baliházi komondor kennel 2008.03.21. 09:41:44

Igen nagy a vita, miközben mindenkinek igaza is van egyben.
Megint olyan kérdésről folyik a vita, amiben nem lehet egyik, vagy másik felé eldönteni.
Olyan ez mint a hegy aminek egy csúcsa van, de minden oldala felől megmászható. A cél ugyanaz mindenkinek, feljutni a hegy tetejére.
Julcsi
Nyilvánvaló, hogy aki tenyésztésre adja a fejét, az előbb-utóbb olyan problémákkal találja szembe magát, amikről addig még csak nem is hallott.
Életveszélyes bevinni a kertbe egy idegen kutyát, ezt hidd el.
Nem mindenre van oltás, de még csak kezelés se.
Az sem igaz, hogy a keverékek minden esetben jó idegzetűek, és egészségesek.
Láttam bőven ellen példát erre.
Nem véletlen, hogy az ember régebben is, tiszta vérű kutyákkal dolgozott, ezért jöttek létre!
Csak mostanában sokkal többet adunk a külsőségekre, mint a belső értékekre. Az utóbbiakra lassan nincs is nagy szükség.
Én, a tenyésztő létem előtt is tk.-s kutyát tartottam. Erre mindig adtam.
A komondor törzskönyvét lezárták. Pont azért, mert nincs már szükség arra, hogy ellenőrizetlen származású kutyák kerüljenek be. Az egy mási kérdés, hogy így kerül-e be, vagy sem. Hallani, hallottam én is ezt-azt. Lehet igaz, lehet nem, nem voltam ott.
Hogy mit tennék, ha a komondor olyan sorsa jutna, hogy nem lenne tovább?
Juli, lehet, hogy sokan megbotránkoznak megint, de a komondor egy célt szolgál, szolgált a múltban és most.
1 védi a területet, segít a munkában
2 manapság kielégíti azt a vágyat, hogy az ember kiélje a tenyésztési ambícióit, formálja a faját, és közben élvezze a kutyájával való együttlét örömét, a kölykök nevelését.
Más fajta is van, ha nem lesz komondor, nagyon fogom sajnálni, de nem létkérdés. Én szívesen tartanék más fajta kutyákat, tartok is, sőt ha lottó főnyertes lennék, és megengedhetném magamnak, olyan kutyát kevernék, hogy csak pislognának.
Ez a szép ebben, ha jól tudom 400 körüli fajtát tart nyílván az FCI, és van még egy valag ilyen-olyan el nem fogadott is. Pár generáció alatt létre lehet hozni egy újat, és ez a tenyésztés, és a tenyésztő igazi szabadsága.

Bolda · http://7torpe.lapja.net 2008.03.25. 11:36:03

Szia Julcsi,

mi van az ajkai kutyával? sikerült lebeszélni téged a mentésről?
beszéltem velük pénteken és a kutya kapott még egy hetet! :)
viszont valószínűleg le fogják nyírni a szőrét - bár szerintem ez nem indokolt a kép alapján, de ugye senkitől nem várhatjuk el, hogy órákkal többet bajlódjon a szőrével... még nyírva is jobb neki, mint elhanyagolt, összeállt szőrrel!
Persze az is lehet, hogy muszáj lesz levágni, mondjuk a bőre álapota miatt, de ez még pénteken nem derült ki.

Julcsi 2008.03.27. 05:06:10

Lenne egy komoly kérdésem,Zsolt,amit nem értek az én korlátolt fejemmel,és gondolkodásommal!
Nem tájékoztattál itt mindenkit,hogy mi történt a Hubával,de te írtad:
"Életveszélyes bevinni a kertbe egy idegen kutyát..." !
Akkor a Maglód-sztorit most hogy értelmezzem??(Lehet, a többieknek világos,mint a nap...)
Nem jelent kockázatot egy tanyáról (még ha közvetve is)hozzád szakadt,láthatóan nem a legápoltabb kutya?Vagy a tkv.megvéd minden fertőzéstől,esetleg gyógyíthatatlan bőrbetegségtől???Ráadásul,ahogy a képekből következtethető:összeeresztetted az újonnan vásárolt,koránál fogva még biztosan nem immunizálódott féltestvérével?!
Akkor most hogy van ez?
Az itteni utolsó bejegyzésed után már eszembe jutott a kecskék,no meg a kutyasétáltatás kérdése,de a reménybeli tenyészkanodat látva azt gondoltam még az egyszer érdemes "billentyűzetet ragadnom" a témában!
Tehát:akkor nem féltél,mikor újabb kecskét fogadtál be,nem jelentett rizikófaktort az idegen állat?!(Minthogy léteznek állatról-állatra terjedő betegségek is,tekintet nélkül a különböző fajokra...)Ráadásul,ha jól emlékszem,legalább kettő elég sanyarú körülmények közül szakadt hozzátok!Tuti biztos,hogy nem voltak oltva azelőtt!
És a kutyasétáltatás!
Mikor a szép fotók tanúsága szerint hol egyik,hol másik kutyátokkal mentek sétálni,méghozzá sokszor lovardák környékére,ahol tudvalevő,hogy állandóan különböző eredetű kutyákból álló falka lebzsel!Ne mondd nekem,hogy meg tudod akadályozni,hogy a ti kutyáitokkal "érintkezzenek"!...(Gondolom Maglód sem egyedüli kutyaként élte az életét azon a tanyán,és ha volt "karanténban" Tatán,akkor sem lehetnél megnyugodva,amennyiben a szintén karanténban tartott menhelyi esetében nem lennél...!)Vagy akár a séták alkalmával,ill. után a kutyáid a lábukon be ne vigyenek bármit is a területükre!Mégsem lettek soha még betegek,ugye?Elgondolkoztató is lenne,ha ilyen gyenge volna az immunrendszerük!Sőt,az éppen kölyköket nevelő szukával ezek a sétát megjárt kutyák nemsokkal később kapcsolatba is kerülhetnek,akár úgy,hogy közéjük ereszted az adott szukát,aztán ő a lábán bármit bevihet a kölykökhöz!(gondolom nem mosod meg a lábát minden pisilésre kiengedés után?)Ez sem rizikófaktor?
Persze,hogy nem,mert az anyatejjel immunizálódnak!
Biztos azt válaszolod majd,hogy a menhely más,mivel több kutya van összezárva,VISZONT azokat BIZTOSAN látta orvos,már csak azért is,mert állatvédők kezén van!(a lovardák környékén lebzselőket,több mint kétséges,hogy nem;és a kóborkákat akikkel séták közben találkoztok,azokat sem...)
Szerintem a kérdés logikus,sőt adja magát!

Baliházi komondor kennel 2008.03.27. 06:13:37

Mindkettő oltott, Maglód és a Cafka is.
Mindkettőnek van oltási könyve, és Maglód az Antitól került hozzánk.
A tanyán élő kutyákkal rendszerint nincs probléma, mivel ritkán érintkeznek idegen kutyákkal.
Igen, mind a séta, mind a kiállítás rizikós ilyen szémszögből nézve, mert ott valóban nem lehet tudni mit szednek össze. De ezt a rizikót vállalja az ember.
Ennek a kutyának ismerjük a történetét, annak még a korát is nehéz megmondani.
Ezt tudjuk, még nem fedezett, azt meg nem.
Itt nem egy hétköznapi fertőzésről van szó. Az ellen le volt kezelve.

Baliházi komondor kennel 2008.03.27. 06:41:56

Ja egy kérdés kimaradt.
Hubát el kellett ajándékoznom azért, Maglód jöhessen.
Huba jó helyre került, egy barátom vette gondozásába.
Amint látod, az állatvédő, a hobbi tartó, és a tenyésztő 3 különböző síkon mozog. A 3 dolog nem összemosható, Nem lehet valaki állatvédő és tenyésztő, hobbitartó-tenyésztő, hobbitartó-állatvédő. Egy idő után az embernek el kell döntenie magában melyik felé szeretne tovább lépni, ha akar egyáltalán.
HA menhelyet akarsz nyitni az udvarodban, nincs ellene kifogása senkinek, de az nem visz előrébb, amennyiben vannak még tenyésztői ambicióid. Mert ha jól tudom voltak.

Julcsi 2008.03.27. 19:43:44

Nem szándékozom menhelyet nyitni,de azzal nem értek egyet,hogy a három dolog,nem létezhet vk-ben egyszerre!Minden T. hobbitartóként kezdte(nyilván ezért is vetted magadhoz Hubát,nem közvetlen tenyésztőtől),és ugye mivel már kevés fajtát tenyésztenek használatra,ezért a tenyésztést hobbi(v.sportt.-nek)hívjuk.(biztos nem véletlenül)És miért ne lehetne a T.állatvédő is egyben,aki legalább felhasználja a kapcsolatait és közvetít?!
Nyilvánvaló,hogy a T. nem tarthat akármilyen állatokat,de akkor vegyen mindig már kifejlődött,1-2év közti,eredményekkel rendelkező(esetleg HJCH)kutyát!Így kevesebb meglepetés érheti.VISZONT ha már az adott kutya mellett döntött(sőt évek óta nála él,és kölyköket produkál),akkor "amíg a halál el nem választ"...!
/Az is enyhén feltűnő,mikor sok helyen az ember nem lát 9-10évesnél idősebb kutyákat...(pedig "egyszerű"hobbikutyásoknál vidáman eléldegél a K.12-13évig!),csak ugye ilyen intim dolgokra nem kérdezünk rá,nehogy azt higgye szegény T.,hogy kötekedni akarok vele!/A tenyésztőre is kéne,h. vonatkozzon az,amit a gazdajelölteknek mond,h."jól tessék meggondolni,mert átlag 10évre vesz kutyát"!
Az a baj,h.mihelyt vk.T.lesz,eltűnik az a létfontosságú dobogó szerv a mellkasából...és minden empátia a kutya LELKE iránt!
Nem szeretem én ezt az adok-veszek-et az idősebb állatokkal...!

Baliházi komondor kennel 2008.03.27. 20:00:37

Igazad van.
Ezt mindenképpen jól meg kell gondolni. Kihez adom az idősebb jószágot, és azt is melyiket lehet odaadni, melyiket nem.
Rizikó mindig van. Én bízom benne, h jó döntést hoztam, és nem fog Huba lelki világa sérülni. A visszajelzések alapján így is van. Családba ment, ahol már nem egy komondort neveltek, értek a tartásához, és Huba is olyan típus aki jól viseli ezt a dolgot.
Maglód is jobb helyre került mint volt, így 1:1 a lelkiismeret, és a szívetelenség párharcában.

Julcsi 2008.03.29. 01:22:43

A szakértelmedet nem vitattam soha!Amit a komondorról 8év tartás,és 5év tenyésztés alatt meg lehet tudni,azt ti tudjátok!
Én meg azt,hogy milyen lelkesedni egy téma iránt,és kikutakodni mindent róla,ami csak elérhető.Ezt látom rajtatok is!

Baliházi komondor kennel 2008.03.29. 06:13:14

Jajjjjjj, de elírtam, csak nézem miért írod be, azt amit. Bocsi. Ez azért is van mert írás közben kirugott a rendszer, és újra kellett pötyögnöm.
"Értek a tartáshoz" , helyett "értenek a tartásához-t", akartam írni. Volt már komondoruk. Most is van. Volt két kutyájuk, a kan nemrég elpusztult. A szuka meg bánkódott egyedül. Mondták, h nagyon megörült Hubának.
Mondják minden rosszban, van valami jó is. Próbáljuk a jó oldalát nézni dolgoknak.
süti beállítások módosítása