Utolsó kommentek

  • Susan Copp: I have Mansfield. Great grandson of Csello. In Atlantic Canada, from California. He is a beauti... (2016.05.09. 18:51) Baliházi Cselló
  • én: Szép kutya csak az a baj hogy beteg lett és ma meghalt....:( (2008.07.21. 11:17) Naphegyi Lafaty Bojtor
  • Vukics Ferenc: Tisztelettel és szeretettel várunk a Kurultajra minden ősi fajtával foglalkozó tenyésztőt! A rend... (2008.05.26. 08:03) Kurultaj
  • Maglor: www.indavideo.hu/video/Ki_a_kiraly (2008.05.23. 08:34) Kérdések
  • nagyzs: No ez igen érdekes. Még saját magamra sem emlékeztem pontosan. Akkor megkövetem magam, mégse tőlem... (2008.05.23. 06:59) Kérdések
  • Utolsó 20

20 hónap

2008.04.07. 15:23 Kohári Pisti

Az ember,az új kutyatulajdonos -pontosabban komondor tulajdonos- hazavisz egy kis komondort,egy kis plüss kutyát ("plüssmacit") aztán telik-múlik az idő.20 hónapja vagyok komondor tulajdonos,gazda,falkavezér és többszörösen felelős személy...

Felteszek ide néhány képet 20 hónapos Gönci kutyámról,okulásul:bár mindenkinek megvannak a saját választási szempontjai,8 hetesen mégsem tudja senki sem,mit választ,mit vesz,mit visz haza,mi lesz később abból az apróságból.Kölyöknek egy kis könnyed,de már akkor is robbanékony kutya volt,aztán megijedtem,mert fiatalon -bár jó néhány bírónál Kitűnő minősítést ért el- szétesett:megnyúlt,feje kicsi lett,azt hittem,nem lesz belőle komondor -ahogy azt egy kedves bíró sporttárs nő kb. 10 hónapos korában előre jelezte...

Gönci tegnap volt 20 hónapos.Egy családcentrikus,robbanékony,nagyon jó mozgású szuka lett belőle.Azt hiszem,Gönci már nem igazán változik,majd csak akkor,ha anya lesz belőle.Azonban az biztos,hogy életem végéig ő lesz,Ő marad az első komondorom,az első nagy komondor szerelmem.Imádom.Úgy ahogy van.

(Köszönöm Nagy "Baliházi" Zsoltnak,hogy elsőként itt állíthatok kutyámnak emléket!)

 

Jászkiséri Kócos Gyopár (Met.Ko. 2014/06,sz.i.:2006.08.06.,Teny.:Bordás Béla)

apa:Szalkaszéli Subás Onga (Met.Ko. 1319/04)

anya:Jászkiséri Kócos Olga (Met.Ko. 8981/99)

 

4 hónaposan.


 

4 hónaposan (2).

 

8 hónaposan első kiállításunkon.

 

12 hónaposan.

 

12 hónaposan pocokvadászat után.

 

16 hónaposan -mindig a család közelében.

 

16 hónaposan.

 

20 hónaposan -mindig a konda közelében.

 

20 hónaposan -mindig a konda közelében:)

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balihazikomondor.blog.hu/api/trackback/id/tr84415277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baliházi komondor kennel 2008.04.07. 16:15:23

Pisti gratulálok.
1. az első sikeres bejegyzésért.
2. Göncihez.
Azt hiszem jól látszik a képekről, nem hogy 8 hetesen, de nagyon még 8 hónaposan sem lehet látni mivé érik a komondor.
Na és azt hiszem Göncinek nagyon szép szőrzete kezd alakulni. Mondhatnak akármit nekem tetszik.
Üdv NZS

Kohári Pisti 2008.04.08. 09:23:12

Köszi Zsolt!

Érdekes,hogy az ember tervez valamit a kutyájával,aztán objektív,józan szem kell ahhoz,hogy a terveit a kutya képességeihez mérten módosítani tudja.Nekem elsősorban területőrzésre kellett Gönci,de úgy,hogy azért kiállításokra is elvisszük.(Ezért is jutottunk el Béla bácsiékhoz:kiálítási múltjuk is volt,valamint úgy hírlett,a kutyái mindig is kemény,aktív,ugatós-harapós kutyák voltak.)8 hónapos korától vittük kiállításokra és meghallgattunk néhány bírót,véleményüket összevetettük a saját meglátásainkkal és mára teléjesen elégedettek vagyunk,pedig Gönci soha nem lesz kiállítási, vagy küllemkutya.Érdekességként jegyzem meg,hogy tavaly pl. elérhettük volna a Klub Sztár címet,ha elvisszük még két-három kiállításra,tenyészszemlére,de rá kellett jönnöm,hogy a klub sztár cím igazán csak akkor ér valamit,ha azt csak úgy simán hozza a kutya,hajkurászni,menni,kapaszkodni érte nem érdemes -óriási különbségek vannak klub sztár és klub sztár közt,ezt jól tudjuk.

Gönci mára speciális helyet tölt be az életünkben.Bár tenyésztés szempontjából még nem bizonyított,de kiváló jegyekel bír (fogazat,pigment,szem szín,mozgás stb. mind rendben van).Igaz,nem nagy méretű,nem robosztus,de nagyszerű jellem,pontosan megfelel az elvárásainknak:területőrző családtag.Kívánom az új és leendő komondor tulajdonosoknak,hogy legalább így váljon valóra minden elvárásuk új társukkal szemben!

Bolda 2008.04.08. 17:10:23

Ennek a képsorozatnak a kapcsán én is elővettem a régi képeket és most döbbentem rá, hogy a 2 kutyánk mennyire hasonlított kicsinek egymásra. Most pedig ég és föld a kettő.

a szőrük kicsinek ugyanolyan volt, míg most teljesen más, pedig Boldáé még csak most kezd filcesedni. És nem csak a korkülönbség miatt más a szőrük.
hihetetlen. :)

Julcsi 2008.04.09. 00:09:40

Szia István!
Tényleg olyan a kutyátok még16 hónaposan is,mint egy gyopár...vagy inkább hógolyó...azaz gondolom mostanra lavinává nőtte ki magát!:))
Az utolsó képen igazán boldognak látszik!Gratula!

Kohári Pisti 2008.04.09. 07:35:44

Sziasztok!

Ha már szőr.
Mivel,nekem nem esetem a zsinóros szőrzet -még,ha vannak is egyedek,melyeknek jól áll- illetve a "cipőfűző" vékonyságú szőr,és az első perctől eldöntöttem,hogy -bár első komondor és tapasztalatot kell szereznem a szőr gondozásával,méretezésével kapcsolatosan is- szalagos,vagy legalábbis széles "tincseket" próbálok kialakítani.A tenyésztő és más (írásos) források is azt tanácsolták,hogy min. 3 ujjnyi szélességre hagyjam meg a szőrt ahhoz,hogy szalagossá alakítható és egyáltalán kezelhető legyen.Na,én betartottam és voltam olyan arcátlan,hogy 10 hónaposan -a madzag komondorok közé- kiállításra vigyem,ahol vagy elfordultak a komondorosok,vagy összesúgtak,de a bíró és az öregek (Béla bácsiék is) el kezdtek tanácsokat adni -megjegyzem,a tenyésztőjének nagyon tetszett,hiszen már ránézésre látta,hogy miért úgy néz ki a kutya szőre,mi is a célom vele...

Gönci szőre erősen nemezesedik,de folyamatosan ellenőrizve,tehát kiskorától figyelve és betartva a 3 ujjas szabályt -úgy szétszedegetve a szőrt- 20 hónapos korára mutat valamit.Igaz,ma már látom,hogy néha elkapott a szőrszétszedegetős hév és túl szedtem itt-ott,nem olyan széles,mint szerettem volna.Valójában,részlet kérdés.Persze,tisztán tartani sem egyszerű,hiszen szabadon mozog,vágtat a sárban,régebben sokat pockozott a foxival,fürdetni meg csak jó időben tudom.Most nagyjából szürke a szőre,nem alkalmas kiállításra.Igaz,nekem így jobban tetszik,olyan "melós" kinézete van,bár azt is szeretem,mikor végre fehér:)

Amúgy Gönci számára valószínűleg a lényeg az lehet,amit Julcsi írt:Jól érezze magát!

Bolda 2008.04.09. 10:41:19

Nekem a zsinóros tetszik jobban, de mint tudjuk nem minden komondor szőre alkalmas arra, hogy zsinórosra legyen tépve. Hajdú szőéből szerintem a megfeszülök se tudnék zsinórosat csinálni, míg Boldáé úgy tűnik alkalmasabb erre.
Én Hajdú szőrét úgy alakítottam, ahogy a tincsek adták magukat. ezért aztán nem egyformák rajta a tincsek. vannak kicsit szélesebbek és vannak kicsit keskenyebbek. Mentségemre szóljon, hogy nekem is ők az első komondoraim.

Bolda 2008.04.09. 14:16:33

Azon méláztam, hogy ez a kutya mennyire hasonlít Hajdúra (mármint szőre). Talán mert féltestvérek? :)

Kohári Pisti 2008.04.09. 14:33:32

Szia!Pontosítva?(Ha nem titok...:)Köszi!

Bolda 2008.04.09. 16:32:46

A apukájuk azonos:
apa:Szalkaszéli Subás Onga (Met.Ko. 1319/04)

és persze van köztük néhány hónap, mert Hajdú 2006. október 18-án született.

Nati 2008.04.10. 08:49:36

Szőrös kérdés: nézegettem egy komondoros könyvet amit Amerikából kaptam, és abban minden kutyának zsinóros a szőre. Kétlem, hogy ott minden kutya zsinóros szőrű lenne... vagy igen? Vagy csak azokat a kutyákat tették be. Bár akkora választék azért nincs ott.

Baliházi komondor kennel 2008.04.10. 10:09:08

Bogarka
Amcsimban tök más a helyzet. Ott ez diva, lehet erre is tenyésztenek, és vékonyra szedik a tincseket.
Tulajdonképpen, szinte minden szőrtípusból kialakítható zsinorosnak látszó , vékony szőr.
Amcsiban kb ugyanakkora az állomány mint nálunk.
A kutyák jórészt mentesek az örökletes betegségektől, az ottani törvények szerint a tenyésztőknek komoly kártérítést kell fizetni, ha beteg kutyát ad el,és nem tudja bizonyítai, h a tenyészkutyája mindenre szűrt, tehát nem rossz indulatúlag verte át e vevőt.
Viszont egyébb vonatkozásban elmaradnak, az itteniektől. Na de ahogy egyik barátom mondta, ott se a show kutya védi az alpacácat a pumától. Mert van olyan is.
Azok nem kerülnek be a könyvbe!

Bolda 2008.04.10. 11:32:31

én tegnap sok komondoros képet néztem a neten és Az amerikai oldalakon nagyon sok komondor rövid szőrű ill. sokszor ki van fésülve a szőre. (mutatósak, de nem "komondorok") :)

Nati 2008.04.10. 12:46:44

Deee bekerült egy asszem Maggie nevű szuka amelyik kecskéket őriz, és nagyon meg voltak vele elégedve mert a német-juhászokkal ellentétben nem akarta megölni a gidákat. :) A Life magazin is írt róla. Persze a könyv is írja, hogy sajnos azok a komondorok amik dolgoznak kint, nem járnak kiállítása.

Aki nekiáll kifésülni egy komondort, az megérdemli. Mostmár az amerikai standardba sem enedik.

Baliházi komondor kennel 2008.04.10. 14:00:57

Ez azért lehet, mert ha kifésülik fiatalon a szőrét, nem tud összállni. Mivel a komondor tincseit az elhalt és összetapadó szőrzet alkotja. Ezért sem tiszta fehér, mivel idővel az elhalt szőr, csontszínűvé érik. Ezért hat furcsán az idősebb komondor fehérben.

Bolda 2008.04.10. 15:08:16

Te Zsolt! mondasz valamit..... :)))

süti beállítások módosítása