Utolsó kommentek

  • Susan Copp: I have Mansfield. Great grandson of Csello. In Atlantic Canada, from California. He is a beauti... (2016.05.09. 18:51) Baliházi Cselló
  • én: Szép kutya csak az a baj hogy beteg lett és ma meghalt....:( (2008.07.21. 11:17) Naphegyi Lafaty Bojtor
  • Vukics Ferenc: Tisztelettel és szeretettel várunk a Kurultajra minden ősi fajtával foglalkozó tenyésztőt! A rend... (2008.05.26. 08:03) Kurultaj
  • Maglor: www.indavideo.hu/video/Ki_a_kiraly (2008.05.23. 08:34) Kérdések
  • nagyzs: No ez igen érdekes. Még saját magamra sem emlékeztem pontosan. Akkor megkövetem magam, mégse tőlem... (2008.05.23. 06:59) Kérdések
  • Utolsó 20

2007.09.19. 09:14 Baliházi komondor kennel

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balihazikomondor.blog.hu/api/trackback/id/tr83170046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gönci 2007.09.19. 11:52:17

Elmesélem.
Éppen tíz évvel ezelőtt volt egy "munka vonalú" -küllemre sem utolsó- gyönyörű rajzolatú,jó pigmentű,nem satnya hátuljú,hihetetlen német juhászkutya szukám.Az apja igazoltan mentes volt,az anyjáról meg elhittem,mert minden gyakorlatot,munkát meg lehetett vele csinálni,ami "bizonyíthatta",hogy semmi baja a csípőjének.
Az én szukám kegyetlenül jól dolgozott,még standard méretű,de 1-2 centi híjján kan méret volt,amiért aggódnom is kellett a tenyészszemle miatt,pedig arányos,szép,és nagyon fontos:a már akkor is sok labilis tenyészegyeddel bíró állományban (a munka vonalat is ide értve) igen jó idegrendszerű kutya volt.

A tenyészetem alapjának képzeltem el,és az alap elvárások között szerepelt,hogy mentes legyen,normális csípőjű legyen,max. egy enyhével gondolkodásra késztethet.A szűrés előtt -az anyjához hasonlóan- természetesen egy csomó olyan gyakorlatot,munkát elvégeztem és elvégeztettem vele,illetve rajta,ami esetleg előre jelezhette volna a csípő problémát:hanyatt fekve terpesztehttem,nyújthattam,rakhattam,tekerhettem,akár agyon is üthettem volna,mindent tűrt makkanás nélkül,mintha még élvezné is,hogy a gazda baromságainak megfelelhet!Tehát jel a bajra abszolut semmi.Másfél évesen az engedelmességi és a tenyészszemle és a közelgő tenyésztésbe vétel előtt szűrés!Közepes lett.

Elállt a lélegzetem és 1 óra hosszáig biztosan emlékszem,hogy semmire sem emlékszem,egy normális választ nem tudtam adni édesapámban -néma,vörös fejem láttán- felmerülő aggodalmas kérdéseire.Pusztán azért,mert én akkor tudtam,bizonyos dolgokban nálam nincs kompromisszum,tehát Bren nem lesz tenyésztve.Nem lett.

Utólag kicsit másképp látom a helyzetet:jól döntöttem,de,ha egy mentes,jól dolgozó kannal adok neki egy alomnyi esélyt,akkor talán,még jobban döntöttem volna.Talán.De ezen már semmi nem változtat.

Elmeséltem.

Baliházi komondor kennel 2007.09.19. 12:53:34

Ugyanaz a kutya jobban beállítva a röntgen alá, lehet enyhe, amelyik előtte közepest kapott.
Halottam olyan véleményt is ami szerint közepes minősítésű kutyát is lehet tenyésztésbe állítani, ésszel.
A Tiszánál a szűrést végző orvos engem is bevont a munkába.
Csináltunk vagy 6 felvételt ilyen-olyan beállításban. Kérdem, minek? Most vagy jó, vagy nem jó?
Szal az se mindegy ezek szerint, hogyan van beállítva a kutya.
Ez a legnagyobb gond. Jó idegzetű munkaképes kutyákat kivonni a tenyésztésből, miközben az állomány egy fikarcnyit sem lesz jobb. Sőt.
A Tisza most lassan 8 éves, és enyhe minősítése van. De a kora ellenére még mindig teszi a dolgát, és szépen mozog. Jövőre veterán osztályba is benevezem.
Én kipróbáltam volna.
süti beállítások módosítása