Utolsó kommentek

  • Susan Copp: I have Mansfield. Great grandson of Csello. In Atlantic Canada, from California. He is a beauti... (2016.05.09. 18:51) Baliházi Cselló
  • én: Szép kutya csak az a baj hogy beteg lett és ma meghalt....:( (2008.07.21. 11:17) Naphegyi Lafaty Bojtor
  • Vukics Ferenc: Tisztelettel és szeretettel várunk a Kurultajra minden ősi fajtával foglalkozó tenyésztőt! A rend... (2008.05.26. 08:03) Kurultaj
  • Maglor: www.indavideo.hu/video/Ki_a_kiraly (2008.05.23. 08:34) Kérdések
  • nagyzs: No ez igen érdekes. Még saját magamra sem emlékeztem pontosan. Akkor megkövetem magam, mégse tőlem... (2008.05.23. 06:59) Kérdések
  • Utolsó 20

2007.07.11. 14:48 Baliházi komondor kennel

Ma meg kellett műteni a Tiszát. Sajnos az egyik emlőjében egy daganat keletkezett. Elég régen, de úgy vettem észre nem zavarja, most viszont már akkorára nőt, hogy nem hallogattam tovább. Remélem elhúzza még egy ideig mert szeretném még veterán osztályba egyszer felvezetni.
Szia Gönci,
A kérdésre a válasz: Nem valószínű.
Mivel nem látszott betegnek, elég élelmes volt, és akaratos is. Minden meg volt benne, hogy behozza a lemaradását, és szemmel láthatóan napról-napra meg is tette.
Amúgy egy anya nem öli meg a kölykét. Pláne, hogy direkt ráfekszik, vagy rálép, hogy lássuk mit bír. Véletlen baleset volt. 
A Vadon élő állatoknál esetleg előfordul, hogy magára hagyják a gyengébbet. Kutyánál is előfordul, hogy nem képes felnevelni a szuka egy almot, de nem ez a jellemző. Csépa példás anya. Jól neveli a többit, csak rutintalan kicsit.
Úgy néz ki, csak a Falatomban van meg az a képesség, hogy fel tudjon nevelni 10-11 kölyköt úgy, hogy egy nyikkanás se volt soha.
Bár most a Csépának is majdnem sikerült. Majd legközelebb.
Az én hibám is, mert mikor befekszik az anya, utána mindig ellenőzöm, hogy meg van-e mindenki. Eddig nem volt gondom, és azt hittem sínen van a dolog.
A Tiszánál egyszer előfordult, hogy mindig félrelökve találtam egy kicsit. Hiába tettem cicire, mikor visszamentem, már nem volt ott. Néztem mi történik, a Tisza az orrával félretolta.
De az nem is volt élénk, és csak egy napos volt. Pár órán belül már nem is élt.
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balihazikomondor.blog.hu/api/trackback/id/tr39116025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gönci 2007.07.13. 14:07:22

Értem.Köszi!Bízom benne,hogy néhány év/évtized után nekem is lesz majd némi anyás tapasztalatom.

A beavatkozás mennyi ideig tartott Tiszánál?

Gönci 2007.07.13. 14:25:05

Szóval,az előbb kommenteltem annyit,hogy értem,köszi a választ.De nem jelent meg.Most megismétlem:Értem.Köszi!

Tiszának mennyi ideig tartott a beavatkozás és mivel jár ez a műtét után?

Baliházi komondor kennel 2007.07.13. 16:45:15

Kb. fél órás műtét volt. Az, hogy áttétes-e, és milyen daganatról van szó, azt majd a szövettani eredmények döntik el.
Sajnos fennáll annak veszélye, hogy ivartalanítani is kell később.
Amúgy csak annyi, hogy a bentalvás az jár neki ilyenkor, és ezt meg is követeli.
Kölyköt ugyan már nem akarunk tőle, de minden ilyen műtét komoly stresszel is jár, jobb szeretném elkerülni.
Amúgy, úgy néz ki nem viselte meg nagyon, ugyanúgy viselkedik mint elötte.

Fedeztetni én minél korábban szeretek, 2 éves kora körül már nevelhet kölyköket a szuka. Nem kell, és nem is jó elhúzni 3, vagy 4 éves korig az első almot.
süti beállítások módosítása